dimecres, 29 de juliol del 2009

Aixo s'acaba

hola de nou, ens hem deixat d'explicar moltes coses al blog. Despres de la granja les illes Fiji ens han donat una mica de color a la pell (be nomes a l'edu, pero la mar tambe esta molt morena! jeje), hem fet submarinisme, snorkel, kayak, i el gos a sota de cocoters. Pero com tot, aixo tambe te un final i ja hi hem arribat... Som a Singapore esperant la connexio per arribar al Prat. Aixi que si voleu saber mes coses de nosaltres d'aqui poc ens podrem veure i ens les pregunteu!
(No truqueu a la Mar que el seu mobil s'ha enamorat de Nova Zelanda o Fiji i s'hi ha quedat, ja ens agradaria a nosaltres fer el mateix!!! jeje)

una kiwi-abracada

divendres, 3 de juliol del 2009

Haere ra furgo! Haere mai granja!

Com podeu endevinar Haere ra vol dir 'a reveure que vagi be' i haere mai 'benvinguts'. Doncs si ja hem deixat la furgo amb unes 8000 km a les rodes, on ens han fet pagar el vidre trencat. Fa un parell de dies vam trucar a la granja de Hamilton, la que haviem acordat per anar i resulta que ens van donar llargues i ja tenien algu... tristos vam estar trucant dos dies sencers sense dormir! jeje es broma, pero al segon dia de trucades vam trobar una altra granja on ens hi volien, per l'endema mateix! o sigui que ja som alla, no hem ni fet una nit de backpackers!!
El lloc on ens estarem aquets 15 dies es Titirangi, enmig dels Waitakere Ranges al nord-est d'Auckland, es una zona protegida i molt verda, on hi plou forca.
La granja no es una granja, es una casa amb jardi i un tros de bosc, tenen 4 gallines un conill, una granja de cucs , hort, hivernacle entre altres coses. La familia es veu maca, son de Sud Africa i tenen un nano de 15 anys i una nena d'11. Avui tenim el dia lliure pq encara han d'organitzar que hem de fer pero per nosaltres fantastic! Dema ja tocara comencar a pencar, i sembla que sota la pluja... visca l'hivern kiwi!
una abracada!

divendres, 26 de juny del 2009

Rotorua

Hola gent, b'e ara ja som a la zona de Taranaki a l'extrem oest de l'illa, on hi ha un volca 'aquests de fons d'escriptori, que encara no hem vist per cert.
Recuperant el lloc on ho vam dexiar l'ultim dia, hem anat per l'est i el nord de l'illa i la veritat el gruix dels maoris es aqui. Moltes Maraes, i escultures maoris, i gent es clar. Del East Cape vam seguir la costa fins la Bay of Plenty, on hi ha un 85% de les hortes on es cultiva Kiwi. Impressionant el que tenen muntat aqui per aquestes petites fruites! Hem fet un tour amb un trenet i tot! D'aqui vam baixar cap al centre de l'illa altre cop i vam arribar a Rotorua, una de les zones geotermiques mes actives. La ciutat primer s'olora i despres es veu jeje. El llac que domina la vila te emanacions de sofre per tot arreu, i tots els campings tenen piscines d'aigua claenta gratix!!! Per descomptat que les hem fet servir. Aqui hem visitat les portes de l'infern, alla on es banya el dimoni, alla on hi fa la sopa, alla on es renta les dents... jeje son molt originals a l'hora de batejar les basses d'aigua i fang bullent! Tamb'e hem vist el geiser Lady Knox, que en provoquen l'erupcio amb sabo, i que per cert dura de mitja hora a una hora! fins aqui ens ha tornat a fer bon temps. D'aqui ens n'hem anat cap al sud oest fins a les Waitomo Caves on hem fet el que en diuen black Water rafting... espeologia barata flotant en pneumatic de camio i amb el sostre de la cova ple de GLOWWORMS! Uns cuquets que fan unes teranyines que fan llum, com petites estrelles. Ha molat molt, llastima que feia molt fred! Aqui el temps ha comencat a empitjorar alter cop i ara tenim previsio de 3 dies de pluges aixi que ens n'hem anat a la zona de Taranaki a fer uns dies de ciutat potser.
Ara estem mirant per anar a un partit dels All Blacks vs Australia quan siguem a Auckland que emocionant!! anem seguint els seus partits des de bars dels poblets que trobem, molt autentic. Apa See you!

dijous, 18 de juny del 2009

Centre de l'illa Nord

Ei gent! Be ja som a Gisborne, a l'est de l'illa Nord. Hem creuat tot el centre, passant per vinyes i vinyes de la zona de Masterton, i vam arribar fins al Park de Tongariro. La zona amb els volcans mes actius de NZ. L'ultima erupcio, del Mont Ruapehu va ser al 2007, i curiosament al camping on vam dormir estava just al lloc on baixaria una hipotetica riuada en cas d'una nova erupcio!!! tot i que ja ens vam llegir el pla d'evacuacio (sortir corrents!!!) no patiu!
Aqui la sort amb el temps ens ha abandonat i tenim dies tapats i dies plujosos. A tongariro ens va impedir de fer un parell de caminades guais, tambe va ser pq a dalt dels cims es necessiten crampons i piolets i no ens ho donaven amb la furgo, alpinisme amb forquilles pel gel... be ja us ho podeu imaginar que no aniria massa be!
Tambe hem estat a Taupo on hem vist fumeroles i el Llac mes gran de NZ que per cert es el crater d'un volca que la va liar bastant quan va erupcionar (fa 2500 anys)!!!
De totes maneres ahir vam estar al llac Waikaremoana i vam tenir un dia assolellat que ens va deixar caminar tot i que feia fresca ja que a la nit havia nevat i tot era enfarinat ! Hem passat molta estona pel mig de boscos d'arbres altissims (rimu, rata, beech), tot era molt verd i ple d'ocells... kaka, kereru, miromiro! comencem a ser experts en botanica i ornitologia kiwi!
Be ara ens n'anem cap al Cape East, el lloc on es veu primer la llum del sol al mon!!!! (aixo diuen ells clar, pq segur que hi ha alguna illa que el veu abans...)
Una abracada a tothom

dilluns, 8 de juny del 2009

Wellington

Doncs si al final hem arribat a l'illa nord, ens ha costat, pero! Aixo de deixar el bon temps que ens feia a aquests paratges tant bonics de Malborough... Dissabte varem creuar l'estret de Cook en 3 hores en un ferry de 8 pisos!!! arribant el temps no era massa bo pero s'ha anat arreglant i ara fa solet. Hem visitat el parlament d'aquesta gent i 4 edificis mes politics. Ahir varem anar al museu Te Papa, diguem-ne nacional de NZ, i es una passada, estil museu de la ciencia pero amb historia i per a tots els publics, i gratis!
La seguent parada depen una mica del temps (meteorologic) o sigui que nomes podem dir que anirem cap al Nord. De moment hem tingut molta sort amb el weather, fa uns 20 dies que no ens plou, i siguent a NZ i a l'hivern, es una cosa bastant extranya. Ara anirem als Botanic Gardens a aprofitar el solet que fa.

divendres, 29 de maig del 2009

Nelson

Hola gent! ja som al cap de munt de l'illa Sud. Aixo vol dir que hem arribat a Nelson. De la costa oest vam saltar via lewis pass cap a la est, i d'aqui a Kaikoura i cap al Nord. Ens hem estat una nit als Nelson Lakes. Ara la nostre intencio es fer la caminada Abel Tasman Costal Track, i despres fer cap a la Costa Daurada! Si si, Golden Coast! D'aqui anirem a Malborough i tenim la intencio de fer el Queen charlotte Track, o un part.
Be ha sigut breu pero es lo que hi ha ! Una abracada!

dimecres, 20 de maig del 2009

cap a la costa oest!

Hola a tothom!
Be, al final hem pogut anar a la zona dels Catlins, el temps ens ha acmopanyat forca i hem pogut fer alguna caminadeta. Hem vist mes pinguins, que no ens van veure i ens van passar a 3 metres! tenim videos molt bons!!! tambe hem vist un joc (o lluita, no ho acabem de saber...) entre 2 lleons marins!
Despres hem anat a la zona dels Fiorlands. Aqui el temps no ens ha acompanyat massa, aixi que com que ja hi haviem estat i nevava forca hem tornat a pujar, no fos cas que ens quedessim tirats aqui! hem passat per Queenstown (on som ara!) i d' aqui poc pujarem cap a la costa Oest, a la zona dels glaciars!!!!
No tenim massa temps, aixi que us enviem un peto molt fort! us seguirem explicant!!!

dilluns, 11 de maig del 2009

Costa Est

Hola familia!!!
ja hem visitat la costa est, vam marxar de Christchurch cap a banks peninsula, on el principal poblet es Akaroa, un antic assentament frances (els noms dels carrers encara estan en Frances) vam voltar per les platgetes i abadies, fent una caminadeta i vam marxar cap a Ashburton, on vam dormir a una area de servei.
La seguent parada va ser Omaru, on vam veure "blue penguins" els mes petits del mon! fan uns 25cm. Tambe vam veure "Yellow-eyed penguins" uns pinguins molt rars que sembla que portin una mascara groga als ulls.
El seguent desti va ser Moeraki, on vam fer una caminadeta pel far i vam veure mooolts pinguins, i molt a prop! Va ser molt emocionant! Tambe vam veure un "ramat"de foques (si, si, no ens hem equivocat! potser n'hi havia 50!) (be, de fet "fur seals", una especie novazelandesa) Es espertacular! Despres vam veure les Moeraki Boulders, unes roques esferiques a la platja. Com que estavem tant contents i erem a prop d'un lloc on cuinen un peix molt bo i ens n'havien parlat molt be, vam decidir menjar be! Portaven el peix directament de la barca! molt bo! (tot i que despres vam dormir a una area de servei per compensar! jeje)
Tot seguit vam anar a Otago Peninsula, on hi ha Royal albatros, que tambe vam veure! (relment amb el tema animals hem estat molt afortunats!) hem vist un pollet io un adult volant. Vam anar a un centre que tenen de recuperacio i proteccio de l'especie que esta en perill d'extincio. Va ser molt interessant. Tambe hem estat a Dunedin, la capital d'Otago, i una ciutat semi-escocesa. Hi ha molts descendents d'escocessos que es van instal.lar alla. Es una ciutat prou maca, amb uns jardins immensos!

En principi despres haviem d'anar al sud, on hi ha la zona dels Catlins, diuen que es precios! pero ha comencat a nevar!! I la previsio era d'estar 3 dies aixi! aixi que hem anat cap a Queenstown a visitar els amics que hi tenim! El paisatge es precios! pero fa fresca!!! esperem que millori i puguem seguir la ruta!

Ah! I la furgoneta ja l'hem trencat!! jeje! ens l'han canviat avui! sort que erem a Queenstown on hi havia l'empresa que ens l'ha llogat! s'encenia un llumet i resulta que han de canviar el radiador. Es n'han donat una de diferent, que sembla mes nova, aixi que perfecte! passarem un parell de dies a Queenstown i a seguir la ruta!

divendres, 1 de maig del 2009

Comenca l'aventura!

Be familia i amics, ara va de debo, avui hem acabat el curs d'angles i diumenge agafarem la furgo. Aixi que com que no sabem quan tornarem a tenir acces a internet, us enviem una abracada (que ha de durar uns dies) i l'itinerari que seguirem en sentit horari! La furgo indica on som mes o menys!!! cool!

View NZ - Itinerary in a larger map

dilluns, 27 d’abril del 2009

Christchurch

Be, doncs ja som a l'ultima etapa del nostre curs d'angles (obtus, agut, recte...XD)! Ja nomes falta una setmana per agafar la furgo i comencar el viatge de debo!
Ara mateix som a Christchurch (CHCH), la segona ciutat mes gran de NZ. Es dit que es la ciutat mes anglesa fora d'Anglaterra... i es bastant veritat. Tota la ciutat esta ben ordenada en una mena d'eixample al voltant de la Cathedral Square, on per descomptat hi ha una catedral (anglicana). Es curios que molta gent ens digues que es una ciutat sense res especial i molt aburida, pero de moment ens hi estem trobant molt be. La familia que ens acull son una parell d'avis, i com tots els d'aquesta generacio, ens tracten com si fossim els seus nets... Els sopars son bonissims i gairebe sempre tenim exquisiteses per postres, els esmorzars tambe son molt bons amb mermelada que fan ells mateixos amb fruita de l'hort!!!!
L'escola es una mica mes avorrida, potser tambe perque tenim ganes de marxar a voltar... La ciutat pero es plena de parcs i , com sempre, molts arbres.
El cap de setmana que vam arribar els avis ens van dur a un mercat i vam menjar hot dogs (salsitxes arrebossades i empalades com un polo) i fish and chips a la vora d'un riu, imagineu! Vull fer public que em sento molt malament pq el dia de st jordi no vaig trobar cap rosa per la mar, pero ella si que va complir, demano perdo publicament.
Aqui es dia festiu el 25 d'abril, commemorant una desembarc de tropes de NZ a no se on , on va morir gairebe tothom. En diuen l'ANZAC day i venen unes mena de clavells de plastic per recollir fondos per als vetrans de guerra.
Nosaltres vam aprofitar el dia per anar als Botanic Gardens. Res a comparar amb el Parc Torres Villa jeje. Ens hi vam passar a la vora 4 hores voltant amunt i avall per alla i el centre de CHCH.
Diumenge vam anar a Lyttelton, un petit poblet a la costa, on vam fer una petita caminada per arribar-hi, pero lo mes important es que alla ens vam menjar l'hamburguesa mes gran que hem vist mai! I no es tot perque despres vam anar al Diamond Harbour, amb un ferry i alla ens vam menjar el gelat mes gran que hem vist mai per $2,5 o sigui uns 1.2 europeus! jeje

* intentarem pujar les fotos pero tenim problemes amb Internet...